problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
birol
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:12
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: birol » ndz gru 28, 2008 22:04

Witam !
Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego.
W czasie jazdy, gdy auto jest już rozgrzane, nagle słychać bardzo lekkie puknięcie zlokalizowane tuż za deską rozdzielczą z przodu po lewej stronie (z punktu słyszenia kierowcy). Po chwili wskaźnik temperatury nagle skacze na maksymalne wychylenie i tak zostaje. Na domiar złego po ok. 1-2 min. zaczyna powoli rosnąć temperatura oleju w silniku :-( . Nie sprawdzałem niestety jak bardzo potrafi wzrosnąć - bałem się ...
Jednak, gdy tylko zatrzymam się i zgaszę, i odpalę auto problem znika - wszystko wraca do normy mniej więcej na 10-15 minut jazdy, po czym sytuacja się powtarza.
Dodam tylko, że zdarzenie owo miało miejsce parę dni po zmianie akumulatora na nowy - ale może to być również zbieg okoliczności...
Proszę o fachową diagnozę :!!!
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez birol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: Maros » pn gru 29, 2008 13:40

Mocno Ci ten olej potem wzrasta? Może być tak, że auto myśli, że jest przegrzane (woda) dlatego pozwala olejowi się bardziej zagrzać. Co do reszty to nie pomogę.

Awatar użytkownika
birol
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:12
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: birol » pt sty 02, 2009 11:24

Sprawdziłem. Olej rośnie do ok 90 stopni i zatrzymuje się ( tylko wg skali, bo rzeczywista jest 75 ). Odłączyłem akumulator i podłączyłem ponownie. Dolałem 1 litr oleju i 200 ml płynu chłodzącego. Sprawdziłem na komputerze diagnostycznym ---> w czasie, gdy wskazania na desce są błędne wyskakują komunikaty o różnych błędach . Jeden z nich to uszkodzony czujnik temperatury, a wszystkich jest około 10. Jednak po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Itd ....

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: allcar » sob sty 03, 2009 15:30

Jeżeli dochodzi do uszkodzenia bimetalu (materiału na czujniki termiczne) często zdarza się że do pewnej temperatury czujniki działają właściwie, a po jej przekroczeniu, w czujniku robi się zwarcie do masy (tak jest u Ciebie) wtedy na desce rozdzielczej wskaźniki idą sobie na max wskazania, a w rzeczywistości pod maską wszystkie temperatury są w normie.
Jeżeli chodzi o układ chłodzenia to szukaj czujnika z czarną okrągłą obudową na wtyczkę, również okrągłą, we wtyczce cztery konektory, wkręcany na klucz 22, numer czujnika OE 13621703993, jest on wkręcony w górną pokrywę termostatu, nad pompą wody, patrz fiszka, numer czujnika na fiszce to 11.
Załączniki
237.png
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
birol
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:12
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: birol » ndz sty 04, 2009 14:28

Super !!! Jutro biorę się do roboty - napiszę jakie były efekty ! Dzięki !!!

tytus900
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 06, 2012 02:23
Lokalizacja: Częstochowa

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: tytus900 » ndz sty 27, 2013 02:04

birol pisze:Witam !
Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego.
W czasie jazdy, gdy auto jest już rozgrzane, nagle słychać bardzo lekkie puknięcie zlokalizowane tuż za deską rozdzielczą z przodu po lewej stronie (z punktu słyszenia kierowcy). Po chwili wskaźnik temperatury nagle skacze na maksymalne wychylenie i tak zostaje. Na domiar złego po ok. 1-2 min. zaczyna powoli rosnąć temperatura oleju w silniku :-( . Nie sprawdzałem niestety jak bardzo potrafi wzrosnąć - bałem się ...
Jednak, gdy tylko zatrzymam się i zgaszę, i odpalę auto problem znika - wszystko wraca do normy mniej więcej na 10-15 minut jazdy, po czym sytuacja się powtarza.
Dodam tylko, że zdarzenie owo miało miejsce parę dni po zmianie akumulatora na nowy - ale może to być również zbieg okoliczności...
Proszę o fachową diagnozę :!!!

tytus900
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 06, 2012 02:23
Lokalizacja: Częstochowa

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: tytus900 » ndz sty 27, 2013 02:10

Mam identyczny problem i po wymianie czujnika temperatury jest dalej tak samo. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc gdzie mam szukać dalej przyczyny??

krz_82
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 22, 2011 00:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: krz_82 » ndz lut 23, 2025 21:48

Odgrzeję troche temat, mam dokładnie ten sam problem co opisany wyżej. Temp plynu chlodzenia nagle wychyla sie na maxa i zostaje po chwili powolo zaczyna rosnac wskazanie temp oleju (nawet jadąc ze znaczna predkoacią na luzie - chlodzac silnik) po zatrzymaniu i wylaczeniu i wlaczeniu obie temp wracaja do normy.
Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu? Wcześniej zdarzało się to raz na kilka miesiecy-tygodni ostatnio niestety coraz częściej a dzisiaj przy przejażdżce ok 300km zdarzyło się kilkanaście razy

Wcześniej zmieniłem czujnik , nic to nie pomogło .

Przemooo
Posty: 445
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: problem ze wskaźnikiem temp płynu chłodzące

Post autor: Przemooo » wt mar 11, 2025 12:17

Hmm, sprawdź masy na silniku z różnych kabelkiem. Druga sprawa - co pokazują wskaźniki lub komputera w czasie gdy tak rośnie temperatura - pokrywa sie?

ODPOWIEDZ